Verschrukkelijk - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Verschrukkelijk - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Verschrukkelijk

Door: albertoosterom

Blijf op de hoogte en volg Albert

30 Januari 2008 | Tanzania, Zanzibar

Vandaag excursie naar hoofdstad Stonetown en wandeling door kruidenbos. In airco-auto in pluche in 1 uur tussen krotten en armoede door naar het centrum van Afrika's slavenhandel in de 19e eeuw. Gids stond ons al op te wachten. Bleek keelpijn te hebben wat geen excuus kon zijn voor zijn belabberde Engels. Tijdens uitleg over historisch verleden vele malen onderbroken door gsm gesprek. 'You may take pictures'. Maar ik hoefde geen foto van huis waar dr. Livingstone 2 jaar gewoon had of Freddy Mercurie geboren was. Wel mooie doorkijkjes in nauwe steegjes. Gids stond ook constant ongegeneerd in zijn kruis te graaien. Jeuk?
Bos met specerijen wel interessant. Weten nu hoe bv vanille, kruidnagel, peper en nootmuskaat groeit. 2 uur vroeger dan gepland terug in hotel. Benieuwd wat hij thuis tegen zijn vrouw zal zeggen: 'die hollanders en hun fooi zijn verschrikkelijk', denk ik. En zo is het.

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012
Totaal aantal bezoekers 102072