De torenkamer en de minaret - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu De torenkamer en de minaret - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

De torenkamer en de minaret

Door: albertoosterom

Blijf op de hoogte en volg Albert

14 Maart 2011 | Maleisië, Kuching

In de 28 uur die de reis duurde van deur tot deur kregen we, door de vertraging en door het reizen door 7 tijdzones, maar liefst zeven maaltijden van Malysian Airlines. We kakelden bijna van alle kip en eieren. De rest van de dag besloten we in hongerstaking te gaan. Niet zo moeilijk want het was al tegen zessen toen het receptiemeisje haar excuses maakte dat alle kamers vol waren en wij daarom als compensatie een suite kregen aangeboden. Het in de koloniale tijd gebouwde hotel bezat van oorsprong 3 etages met op de hoek een soort van kasteeltorentje. Op de helft van dak waren later nog vijf etages gebouwd. Zo kwam het dat op het dak van de achtste etage het zwembad gesitueerd was.
Op de andere helft van het dak was later nog een lelijke betonnen hoteltoren van nog eens tien etages gebouwd. Wij kregen het kasteeltorentje toegewezen.. In de ronde kamer-en-suite was een hoogpolig bekleedde wenteltrap naar de slaapkamer hoger in de toren. Vlak onder de klok. Ons bed werd omringd door 8 ramen. Toen we bijna alle lichtknopjes, schakelaars en gordijnbediening hadden weten te vinden sliepen we nog lang en gelukkig.
Op maandagmorgen ontwaakten we in ons torentje met het ochtendgebed vanuit de nabij gelegen minaret. Met uitzicht op het parlementsgebouw, met zijn karateristieke puntdak, kon de vakantie nu echt beginnen.
Niet de reis, niet de hotels, maar de samenstelling van het reisgezelschap baarde op voorhand de meeste zorgen. Het programma `wie is de beste reisleider` van omroep BNN had de voorpret in negatieve zin beïnvloed. We wisten al dat er maar 4 Nederlanders in de groep zouden zitten. Maar was dat de hele groep of werd dit aangevuld met 10 sacherijnige Duitsers of 15 ADHD Italianen? Ook de gemiddelde leeftijd was een factor. Worden wij de oudste of wellicht de jongste deelnemers? Tot slot wordt het vakantieplezier mede bepaald door de reisleider. Natuurlijk moesten de BNers van BNN zichzelf in het programma profileren maar een te zichtbare gids is net zo ongewenst als een onzichtbare. Of minstens zo erg; een onverstaanbare.
Dit laatste bleek het geval. Het kleine kale mannetje die zich als onze gids voorstelde sprak belabberd engels. Morgen meer.

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012
Totaal aantal bezoekers 102071