Tanah Lot - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Tanah Lot - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Tanah Lot

Blijf op de hoogte en volg Albert

27 Mei 2013 | Indonesië, Kuta

Vandaag is het droog. Maar de zon laat zich nog niet zien onder het dikke wolkendek. We laten ons door een taxi naar Tanah Lot brengen. Een tempel op een rots voor de kust. De 19 km hemelsbreed geeft een ernstig vertekend beeld van de duur van de rit. Een uur heeft onze chauffeur nodig om zijn wagen door smalle en drukke wegen te laveren. Het aantal auto's valt wel mee maar duizenden brommerrijders bepalen het straatbeeld. Fietsers zijn schaars. Riksja's zijn iets uit het verleden. Volwassenen dragen vrijwel allemaal een valhelm. Hun kinderen niet. Als door airbags omgeven zitten de peuters en de kleuters onbeschermd tussen hun ouders in. Bij onze eindbestemming maakt onze jonge chauffeur ons duidelijk dat hij zal wachten tot we teruggaan. De omgerekend 2 euro per uur die we daaraan kwijt zijn zegt veel over zijn loon.
Tanah Lot ligt bij eb iets buiten het strand, omgeven door een smal strookje water.
Maar het is vloed. Er is geen zand te zien.
Vanaf de rotsen zien we het heligdom liggen in een kolkende massa van hoogopspattende golven. Het natuurgeweld maakt het nog indrukwekkender.
Na twee uur wachtgeld worden we weer teruggebracht. Bij een moddervlakte met eenden vragen wij even te stoppen voor een sfeerfoto. Onze jonge begeleider speelt zijn rol goed. Hij verblikt of verbloost niet.
Terug bij het hotel oefenen wij nog maar eens met snorkelen. Op de bodem van het zwembad een 1000 rupiah munt gevonden. Ze bestaan dus wel. 8 eurocent rijker aan de nassi.

Op de muren van ons ommuurde terras ritselt het van het leven. De kleine muurhagedisjes worden enthousiast gefotografeerd. Als in het halfduister echter een 30 cm lange gekko richting de voordeur waggelt wordt deze toch wat minder gastvrij onthaald. Dat zal nog wat worden op Komodo eiland volgende week.

Dinsdagmorgen om 8 uur worden we verwacht in de haven om aan boord te gaan voor een zes dagen durende bootreis tussen dolfijnen, varanen en vele eilanden door.
Ik zal blijven schrijven. Maar net als vroeger zullen de volgers dit pas lezen als wij weer veilig voet aan wal op Flores hebben gezet. Tot volgende week dinsdag.

• 28 Mei 2013 - 11:12

Annie Pennekamp:

Hallo vakantiegangers fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Veel plezier met de bootreis,en genieten van alle eilandjes die jullie aan doen. Groet Annie

• 28 Mei 2013 - 11:38

Marie Rikkers:

hoi een fijne bootreis geniet er van gr henk/marie

• 28 Mei 2013 - 11:49

Herrold :

Ha de Marleen en Albert!

Wat leuk en fij om te lezen zeg!
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen...geniet lekker samen!

Groet Herrold

• 28 Mei 2013 - 16:12

Anke:

Veel plezier op de boot en succes met alle kleine en grote beestjes! ;-)

• 28 Mei 2013 - 16:17

Zwaantje:

Hoi vakantiegangers,geniet samen van al dat moois wat jullie gaan zien.

• 29 Mei 2013 - 08:41

Jenny:

Vakantiegangers veel plezier bij de dolfijnen,ik vind het heel mooi,ook de foto,s

Groetjes Jenny

• 29 Mei 2013 - 16:25

Krijn Van Halewijn:

Leuk om te lezen, je schrijft op een gezellige manier Albert. Het roept ook weer herinneringen op aan de jaren '80. Veel plezier verder en groeten aan de dames Koornneef.

• 29 Mei 2013 - 18:05

Corien Hoogland:

Hoi Albert en Marleen, wat een vakantie zeg, echt een paradijs, geniet maar lekker samen tussen al het mooie van de natuur. Groet vanuit een regenachtig Leusden

• 30 Mei 2013 - 15:21

Bets:

Hoi Marleen Albert en ........,
    Het beeld wat beschreven wordt over de manier van vervoer is typerend tegelijkertijd beangstigend.
    Jullie gaan nu een andere manier van vervoer ,beleven op de boot !!!!
    Tot over een week
    Groet Bets

• 02 Juni 2013 - 09:51

Frans Joke :

Hoop dat jullie enorm genieten van de boottocht, de sfeer, ambiance, natuur!
    Zie uit naar het volgende blogje. Groet uit NL, Joke

• 02 Juni 2013 - 16:35

Aafke Stoffer:

Fijne reis allemaal en heel leuk om jullie reis te volgen op deze manier.

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012