Dag 2. De dag van Wychen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Dag 2. De dag van Wychen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Dag 2. De dag van Wychen

Blijf op de hoogte en volg Albert

22 Juli 2015 | Nederland, Nijmegen

03.00 uur
=======
Oef, dat is vroeg. Buiten is het al 17 graden.
Door de ochtendkoelte naar de bus. De groep is stiller dan gisteren. Ook kleiner dan gehoopt. De eerste uitvallers kunnen vandaag naar het zwemparadijs van het park.
Zwemmen is er voor mij voorlopig nog niet bij. De pleisters op de voeten kunnen maar beter droog blijven.
Gisteren hebben 697 de finish niet gehaald. Vanmorgen wordt het uitvalpercentage nog groter omdat de wandelaars die niet vertrekken bij de uitvallers van gisteren worden opgeteld.
Benieuwd of die man op klompen en dat meisje op slippers daarbij horen.

06.00 uur
=======
Vandaag wordt ook wel roze woensdag genoemd. Bij terugkomst door de Nijmeegse binnenstad moeten de tienduizenden zich door de roze feesten van homoseksueel Nijmegen dringen. Het roze is ook prominent in het peloton aanwezig. Velen dragen roze accenten in hun kleding. Bij gebrek aan roze heb ik maar voor blauw gekozen.

9.30 uur
======
De eerste 22 km zitten er op. We lopen Wychen binnen. Heul veul volk op de been. Na een frisse start begint de zon nu te branden. Overal worden plakken komkommer en dropjes aangeboden op grote schalen. Veel bewoners van huizen langs de route hebben hun tuinslang uitgerold waaruit je je drinkflesjes kan bijvullen. Door alle afleiding vergeet je de pijn aan je voeten.

13.30 uur
Gefinisht.
Babbeltje links, babbeltje rechts en voor je het weet loop je de laatste kilometer. Ik durf de inschatting aan dat 30% van 42.000 wandelaars vandaag iets van roze droeg. Zodra we echter van de Waal kade het centrum indraaien is alles roze. En veel extravagant. Roze pruiken, roze schoenen en zelfs roze bier.

14.00 uur
=======
Nog even de stad in. Patatje en biertje en ook even kijken naar de wandelaars die binnenkomen. Kijken wat daar zo leuk aan is
Kijken waarom hele dorpen feestvieren langs de route
Misschien is het lijden leuk om te zien? Het publiek raakt haast in extase als een jonge meid verkrampt en schuifelend haar weg vervolgd. Je kunt je bijna niet voorstellen dat zij morgenvroeg zodanig is opgelapt dat ze dit zichzelf nog een dag aandoet. Laat staan nog 2 dagen.
Maar misschien voel ik teveel met haar mee. De pleisters van mijn bepleisterde kleine teentje zijn rood verkleurd. Ook aan mij valt vanavond nog wat op te lappen.
Na anderhalf uur in de stad met de bus terug naar ons huisje.
Morgen weer terug naar de Wedren.
De dag van Groesbeek. Uitslapen! De wekker hoeft pas af te lopen om 03.50 uur


Morgen meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 102121

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 15 Juli 2019

2019 De vierdaagse van Nijmegen (4e)

16 Februari 2019 - 06 Maart 2019

2019 Groeps rondreis Sri Lanka

18 Februari 2018 - 08 Maart 2018

2018 Camperreis Tuinenroute Zuid-Afrika

17 Juli 2017 - 21 Juli 2017

2017 De vierdaagse van Nijmegen (3e)

24 Januari 2016 - 10 Februari 2016

2016 Safari Kenia

21 Juli 2015 - 24 Juli 2015

2015 De vierdaagse van Nijmegen (2e)

25 Mei 2013 - 19 Juni 2013

2013 Bali en de kleine Sunda eilanden

12 Maart 2011 - 04 April 2011

2011 Oost en West Maleisie

13 Januari 2008 - 04 Februari 2008

2008 Tanzania en Zanzibar

15 December 2004 - 06 Januari 2005

2004 Zuid Afrika met camper

Landen bezocht: