Bijna gevisiteerd om een paar bolletjes - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Bijna gevisiteerd om een paar bolletjes - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Bijna gevisiteerd om een paar bolletjes

Blijf op de hoogte en volg Albert

24 Januari 2016 | Kenia, Nairobi

De reisdag die als altijd het echte vakantiegevoel in je boven moet brengen bracht ons in contact met het nieuwe security systeem van onze nationale luchthaven. De lieftallige blauwgeklede hostess van de KLM die normaal gesproken je koffer weegt en een label plakt bleek vervangen door een machine. Het warm menselijk deel van het uitgeleide doen werd overgelaten aan de jongens en meisjes van de douane. Het omhelzen en betasten deden zij voor het oog van alle medereizigers. Bij echtgenote werden de borsten de maat genomen en bij mij werd gevoelig in het kruis gegraaid. Basis van deze persoonlijke touch was de scan van mijn handbagage. Het fluisteren en wijzen naar het rontgenscherm deed sterk denken aan mijn werk waar na het zorgelijk mompelen meestal een slechtnieuwsgesprek volgt. Niet bij de beveiligers op Schiphol. Zij vertelden niets maar namen een uitgebreide anamnese af over de inhoud van mijn tas zonder hem te openen. Na 5 minuten werd de kernvraag gesteld: of ik organisch materiaal in mijn tas had zitten? En ineens realiseerde ik mij dat ik de 2 krentenbollen die over waren van het ontbijt achteloos in een zijvak had gepropt. Dat moest op de scan er uitzien als twee bollen drugs. Pas toen ik het woord krentenbol liet vallen ontspande de ondervrager en mocht ik mijn tas openmaken.
Vlak voor het sluiten van de gate bereikten we ons vliegtuig.

Bij de bagageband in Nairobi bleek ook het slotje van mijn koffer verwijderd. Waarschijnlijk opengebroken in de visitatieruimte van de douane om mijn berg samengepropte elektronicasnoeren en -stekkers beter te kunnen bekijken.
Nadat we bij het inchecken in het hotel ook daar onze tassen en koffers door een röntgenapparaat moesten schuiven heb ik eerst die krentenbollen maar weggegooid.

• 24 Januari 2016 - 23:44

Carla :

De eerste dag al, dat zit er op

Waren de krentenbollen niet meer lekker

Geniet van de komende dagen

Gr Carla

• 25 Januari 2016 - 21:03

Corien :

Wat leuk te horen dat jullie veilig aangekomen zijn. En wat een prachtige foto's via WhatsApp.
    Volop genieten dus.

Het is wel jammer dat Albert niet heeft kunnen genieten van de heerlijk krentenbollen.

Groeten uit Leusden de warmste dag ooit bijna 14 graden
    Groet Corien

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012