Een boze olifant geen roze maar veel zwart-wit - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Een boze olifant geen roze maar veel zwart-wit - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Een boze olifant geen roze maar veel zwart-wit

Blijf op de hoogte en volg Albert

28 Januari 2016 | Kenia, Nakuru

De weg van de lodge naar de gate van Samburu National Parc is een kilometer of 12. Halverwege wordt het zandpad geblokkeerd door een grote olifant. 'A single male' roept de gids, 'he is angry and dangerous'.
Eerbiedig rijdt hij iets achteruit maar na 5 minuten is hij het zat. De jeep rijdt dreigend vooruit waarop Ollie een stap opzij doet. Plankgas passeerden wij de kolos die ons boos trompetterend naroept.
Op driekwart van de route willen wij even kijken bij de Thompson waterval. Gids Simon maakt nog wat tegenwerpingen over tijdgebrek en entreegelden maar de 2 euro toegang maakt geen indruk op ons. Eenmaal door de kassa worden we hinderlijk achtervolgd door verkopers van rotzooi en slecht geverfde krijgers die met ons op de foto willen. We willen niets van dat alles en ook een waterval is alleen mooi als je onderaan staat en niet, zoals hier, bovenaan. Met gebruik van onze ellebogen werken we ons naar de uitgang waar Simon ons glimlachend staat op te wachten. Professioneel genoeg om niet te zeggen: 'I told you'. Negen uur na het ontbijt bereiken we om 15 uur onze lunch.

Om 16 uur alweer de eerste gamedrive rond Lake Nakuru. Een zoutwatermeer beroemd om zijn miljoenen flamingo's die zelfs vanaf de maan het meer nog een roze gloed geven.
Dat wil zeggen.... tot vier jaar terug. Door de overvloedige regenval in de afgelopen jaren is het water gestegen en minder zout waarop de flamingo's vertrokken. Dertig van die roze vogels tellen we nog. En waarschijnlijk gekortwiekt om het toerisme te redden. Gelukkig maken honderden buffels, impala's zebra's, giraffen en een hyena deze safari toch nog tot een feest.

Donderdag van 7 - 12 door de savanne naast het meer gereden. 70 km links en rechts kijken. Honderden foto's gemaakt.
's Middags een paar uurtjes zwembad met uitzicht op het wild, slechts gescheiden door een hek. Echtgenote ging bij het invallen van het duister vast douchen terwijl wij zagen dat 3 jonge zebra's door een gat in het hek het grasveld rond het zwembad en daarmee ook onze luxe tent bereikten. Op ons geschreeuw kwam mijn schaars gekleede eega naar buiten rennen waar ze de 3 veulens de schrik van hun leven bezorgde. In galop renden ze dwars door het resort om via een alternatieve route hun vrijheid te hervinden. De meeste foto's bleken bewogen. Net als deze dag.

Morgen voor drie dagen naar de Maasai Mara.
Het ultieme safarigebied met veel leeuwen maar zonder WiFi.

• 28 Januari 2016 - 18:47

Marie:

Veel plezier verder groetjes aan de rest

• 29 Januari 2016 - 16:56

Carla:

Wat een belevenis allemaal Flamingo,s mwa niet zo dol op
    maar ik lag wel in een deuk om Marleen met de zebra,s leuk om steeds te lezen hoe jullie
    het maken en genieten

Gr Carla

Tags: Nakuru

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012