Als je het virus hebt - Reisverslag uit Elst, Nederland van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Als je het virus hebt - Reisverslag uit Elst, Nederland van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Als je het virus hebt

Blijf op de hoogte en volg Albert

18 Juli 2017 | Nederland, Elst

De vierdaagse begon uiterst relaxed.
Terwijl de langere afstanden al in het duister waren vertrokken was het om 7.30 vertrekken voor de laatste groep. De leeftijd was anders dan ik gewend was. De kleding ook en de gesprekken ook.
Zowel krom en kreupel als jong en dartel. Een oudere dame was wat in paniek omdat ze haar medicatie was vergeten. Meisjes van 12 jaar waren aan het giechelen om niks. Om mij heen kijkend zag ik dat de meeste mannen een korte broek uit de kast hadden getrokken, tenminste wat daar voor door moest gaan. Een kaki broek tot halverwege de kuiten met daaronder een paar blote witte staken. De meisjes liepen op witte sportschoenen met flikkerlampjes in de zolen en een oranje en een gele veter. Jongens die met hun grootvader liepen droegen voetbal shirts met namen van spelers waar ik nog nooit van gehoord had.
Een bont gezelschap dat in een (te) rustig tempo de Waalbrug over kuierde.
De humor ligt op straat heet het. En ik had voldoende tijd om het te zien. Een tekst van de wandelbond op een t-shirt deed mij aan thuis denken; 'als je het virus te pakken hebt, blijf je lopen' stond er.
Terwijl sommigen struikelend naar de eindstreep strompelen sta is stil bij een monument voor de gevallenen.

In Bemmel zie ik op het 4daagse appje dat mijn aankomsttijd op 15.02 wordt geschat. Omdat de bus terug naar het park om 15 en dan pas weer om 16 uur vertrekt schakel ik een tandje hoger. Daar waar kan haal ik links en rechts in. Ik loop in de laatste 6 km een kwartier in. Vlak voor vertrek schiet ik de bus in. Aan het eind van deze buslijn wacht een koelkast vol bier weet ik. Morgen wordt het 30+. Pre- en posthydreren dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Elst

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 102108

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 15 Juli 2019

2019 De vierdaagse van Nijmegen (4e)

16 Februari 2019 - 06 Maart 2019

2019 Groeps rondreis Sri Lanka

18 Februari 2018 - 08 Maart 2018

2018 Camperreis Tuinenroute Zuid-Afrika

17 Juli 2017 - 21 Juli 2017

2017 De vierdaagse van Nijmegen (3e)

24 Januari 2016 - 10 Februari 2016

2016 Safari Kenia

21 Juli 2015 - 24 Juli 2015

2015 De vierdaagse van Nijmegen (2e)

25 Mei 2013 - 19 Juni 2013

2013 Bali en de kleine Sunda eilanden

12 Maart 2011 - 04 April 2011

2011 Oost en West Maleisie

13 Januari 2008 - 04 Februari 2008

2008 Tanzania en Zanzibar

15 December 2004 - 06 Januari 2005

2004 Zuid Afrika met camper

Landen bezocht: