Die son sink in die Atlantiese Oseaan - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Die son sink in die Atlantiese Oseaan - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Die son sink in die Atlantiese Oseaan

Blijf op de hoogte en volg Albert

21 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

In twee dagen Kaapstad leggen we meer dan 100 km af. 70 km in de Hop-on Hop-off bus, 5 km in een rondvaartboot en 25 km lopend.

In de rode dubbeldekker laten we ons naar alle bezienswaardigheden rijden. Via oortjes horen we alle historische feiten en eigenaardige weetjes.
'S avonds laten we ons naar een heuveltop brengen om met honderden anderen de zonsondergang te zien. Velen hebben glazen en wijn meegebracht voor een romantisch moment hoog boven deze wereldstad. Als we om half negen weer worden afgezet bij de haven is het alleen nog Hop-off. Er rijden geen bussen meer. We besluiten de 2,5 km naar huis te lopen. Dat blijkt niet verstandig. De weg leidt door het volkomen uitgestorven zakendistrict dat op de dag nog zo druk was. Alle adviezen om niet alleen door donker Kaapstad te lopen in de wind geslagen. Maar omdat hier ook voor de junks en de bedelaars niets te halen valt om deze tijd loopt het goed af. Bekaf vallen we in slaap.

Bij het ontbijt was ons de onlogische indeling van de buffettafel wel opgevallen maar vanmorgen viel het kwartje. We hebben hier links rijdend verkeer en dus lopen ze hier ook andersom langs de gerechten.

Boven op de tafelberg gelden geen verkeersregels. Samengeperst met 64 toeristen in een hijsbakkie worden we naar de top getild. Anderhalf uur lang vergapen we ons aan de mooie vergezichten. Hekjes kennen ze niet aan de randen van dit plateau. Overal wagen toeristen uit de hele wereld hun leven om een selfie te maken op een overhangende rotspunt hoog boven de stad. Wij houden elkaar goed vast en laten ons fotograferen door een vriendelijke rus.

De aangename wind op de Tafelberg en ook op het bovendek van de bus maken ons minder oplettend voor de UV kracht 12.
Ons eindig die dag met 'n verbrande nek en blase op die voete.

Morgen gaan we onze camper ophalen.

• 21 Februari 2018 - 07:55

Joke:

Prachtige verhalen! Succes en plezier met het huisje op wielen!

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012
Totaal aantal bezoekers 102004