De pinguinmaagd - Reisverslag uit Kuala Nerang, Maleisië van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu De pinguinmaagd - Reisverslag uit Kuala Nerang, Maleisië van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

De pinguinmaagd

Door: albertoosterom

Blijf op de hoogte en volg Albert

03 April 2011 | Maleisië, Kuala Nerang

Tussen de palmbomen van ons beachresort komt een jong stel aangelopen. Iedereen kijkt op. Het paar oogt gelukkig. Toch is hun verschijning bijzonder. Hij in korte broek met een vlot shirt er op. Zij is gehuld in een nicab. Volledig in zwarte doeken. Alleen de ogen zijn vrij. Het is drukkend warm. Binnen in de zwarte tent moet het tropisch zijn. Onwillekeurig fantaseer ik over wat ze eronder aan zal hebben. Niets natuurlijk fantaseer ik verder. Waarom zou ze?
Ik ben niet de enige op het strand die heimelijk fotos maakt. Het koppel zelf fotografeert ook. Zij maakt fotos van hem, hij van haar. Hij op de schommel, zij op de schommel. Ze belt met een GSM. Misschien even naar haar moeder over hoe leuk de vakantie is. Later zitten ze samen op een rots naar de ondergaande zon te kijken. Zijn arm om haar schouder geslagen.
Een Islamitisch koppel op huwelijksreis. Misschien is ze niet eens uitgehuwelijkt maar is hij op haar mooie ogen gevallen; want die heeft ze zeker.

Ik begin wel een paar voordelen te zien van deze kleding. Bij het pakken van de koffers geen moeilijke keuzes over jurkjes, broeken, hesjes, vestjes en bikini's. En wat te denken over het beperkt aantal mee te nemen schoenen. Twee paar zwarte sandalen lijkt meer dan toereikend. Geen zonnebrand, dag- en nachtcreme en geen beautycase.
Ook op de terugweg geen extra bagage in de vorm van aangeschafte jurken, batikstoffen en zilveren sieraden.
En als ze jarig is is het kado snel verzonnen; mascara.

Maar misschien is het allemaal veel minder idyllisch dan het lijkt. Misschien is het een arm meisje uit de sloppenwijken van Kabul. Geronseld door de Taliban. Haar religieuze loverboy heeft haar nu meegenomen naar het Islamitische Lankawi. Om haar een beeld te geven van de hemel die zij binnenkort mag binnenwandelen na haar op handen zijnde zelfmoord aanslag.
Met een rits bananen om haar middel oefent ze in het dragen van een bomgordel. Als ze angstig twijfelt slaat hij zijn arm om haar heen en wijst haar erop hoe de hemel er uit ziet die zij morgen mag binnengaan. Ik neem aan dat hij niets vertelt over de 70 maagden die haar mannelijke zelfmoordcollega's in het vooruitzicht zijn gesteld.
Het telefoontje was van Osama Bin L. himself om haar succes te wensen. En de genomen foto's zijn bedoeld voor de krant waarin alle foto's van martelaren worden geplaatst.
De krant van morgen, na de aanslag op de luchthaven van Kuala Lumpur vanavond.

Ik kijk opzij naar mijn echtgenote die ligt te sudderen in de laatste zonnestralen van deze vakantie. Een veilig gevoel overvalt mij. Ik besluit spontaan alle aangeschafte batik stoffen in mijn rugtas te dragen vanavond zodat in haar koffer meer ruimte is voor de schoenen en de beautycase.
Als we vannacht over Afghanistan vliegen zal ik nog een toast uitbrengen op het jonge koppel en ze nog een lang en gelukkig leven samen toewensen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 102338

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 15 Juli 2019

2019 De vierdaagse van Nijmegen (4e)

16 Februari 2019 - 06 Maart 2019

2019 Groeps rondreis Sri Lanka

18 Februari 2018 - 08 Maart 2018

2018 Camperreis Tuinenroute Zuid-Afrika

17 Juli 2017 - 21 Juli 2017

2017 De vierdaagse van Nijmegen (3e)

24 Januari 2016 - 10 Februari 2016

2016 Safari Kenia

21 Juli 2015 - 24 Juli 2015

2015 De vierdaagse van Nijmegen (2e)

25 Mei 2013 - 19 Juni 2013

2013 Bali en de kleine Sunda eilanden

12 Maart 2011 - 04 April 2011

2011 Oost en West Maleisie

13 Januari 2008 - 04 Februari 2008

2008 Tanzania en Zanzibar

15 December 2004 - 06 Januari 2005

2004 Zuid Afrika met camper

Landen bezocht: