Borsten, billen en testikels - Reisverslag uit Keekorok, Kenia van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Borsten, billen en testikels - Reisverslag uit Keekorok, Kenia van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Borsten, billen en testikels

Blijf op de hoogte en volg Albert

01 Februari 2016 | Kenia, Keekorok

De laatste ochtend in de Mara begon als alle . Ontbijt even na zessen waar naast de eieren met spek en de mangojuice ook de malariapil werd genuttigd en de consistentie van de poep werd besproken. Niet die van de olifanten maar van elkaar. Gedeelde smart is halve smart nietwaar. Vandaag onze laatste gamedrive van 6.30 tot 12.30. Zonder toilet mogelijkheid wel te verstaan.

Doel was het spotten van een mannetjes leeuw. We haalden onze neus op voor zebra's en giraffen. Ook bleven we niet lang kijken bij een groep leeuwinnen die lagen te geeuwen in de ochtendzon.

Plots kreeg gids Simon bericht over zijn radio over een achtvolging van een buffel door een groep leeuwen. Hij keerde de terreinwagen, dwong ons in de gordels en reed als een bezetene over alle keien en kuilen die ons scheidde van de doodstrijd van de buffel.
De dames in de auto hadden spijt dat ze het advies van het reisbureau om sport-BH's mee te nemen in de wind hadden geslagen.

Twee auto's waren er eerder. De buffel was zwaargewond in een soort moeras gevlucht terwijl 4 leeuwinnen met 4 welpjes van een half jaar oud op de kant lagen te kijken naar de buffel die 4 meter bij ons vandaan hevig bloedend in het water stond. 'De leeuwen heben zijn testikels er af gebeten' wist onze gids. Naast zijn schouders zagen we luchtbellen van een longperforatie.

Terwijl wij verwachtten dat het ernstig verwondde dier spoedig de geest zou geven besloot hij na een tijdje aan de andere kant op de vaste wal te klimmen.
De leeuwen splitsen zich op en liep links- en rechtsom om het watertje, zich niets aantrekkende van de 16 auto's die zich rond het moeras verzameld hadden.

Gids Simon startte de Mitsubishi en reed achter een van leeuwinnen aan. Weer stonden we vooraan. Van alle kanten werd de verzwakte buffel nu aangevallen. Zijn staart werd er luid krakend afgeknaagd en de jonkies deden zich tegoed aan het bloed dat stroomde uit de plek waar ooit zij ballen zaten.
Omdat de leeuwen beducht bleven voor zijn woest zwaaiende hoorns bleven zij zich vooral concentreren op het achterlijf.

Nog een half uur hebben wij de doodstrijd gefilmd en gefotografeerd. Voldaan maar ernstig onder de indruk keerden wij precies op tijd terug voor onze lunch.

• 01 Februari 2016 - 18:20

Joke:

De natuur vol lief en leed zo blijkt.
    Maar van dat reisbureau advies weet ik niets .....

• 01 Februari 2016 - 18:43

Krijn:

Nou, wel lekker genoten van je broodje worst zeker na dat bloedbad ?
    Wilde toevallig morgen ossenstaartsoep gaan maken..................

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012