Appelsaplul - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Appelsaplul - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Appelsaplul

Door: albertoosterom

Blijf op de hoogte en volg Albert

13 Maart 2011 | Nederland, Schiphol

Door een vogel ruim 2 uur vertraging op Schiphol. Met lunchbonnen van Malaysian Airlines naar een restaurantje. De bestelde tostie en uitsmijter werden begeleid door een biertje en een appelsap.
Het obermeisje zette het bier bij echtgenote en de appelsap bij mij. Op zich origineel om niet zo rolbevestigend het bier bij de man te zetten maar toch... Het was wel een krasje op het ego. Zag dit jonge ding mij als een appelsaplul?
Bij het inchecken moesten we door de bodyscan. Armen wijd en benen wijd en dan draait de scanner om je heen. Niets blijft verborgen voor de ogen van de operator. Dit zou het moment kunnen zijn om als een macho het appelsaplul gevoel af te schudden.
Maar ik zag tijdig dat direct na de scanner een foullieer-homo de plekken betastte die niet goed in beeld waren gekomen. Ieder gevoel om me groter voor te doen dan ik was ebde weg. Ik hield me klein zoals een passagier op Schiphol betaamt.

De cabin crew had blijkbaar de opdracht de korte tijd voor de nacht zo efficient mogelijk te gebruiken.
2,5 uur na vertrek zou boven Kiev de nacht invallen en voor die tijd moesten de pinda's, het bier, de koffie en het diner er nog door gejast worden. En dat kort achter de uitsmijter aan.
Met ruim 2 uur vertraging vlogen we naar Kuala Lumpur. De aansluitende vlucht zouden we zeker missen. Er was 1,5 uur speling ingeboekt.
Op Kuala Lumpur lagen de tickets voor een nieuwe vlucht al klaar. Helaas wel 5 uur op de luchthaven wachten. Maar de luchtvaartmaatschappij loste het wel netjes op met een luxe lounge met gratis kamer met douche en een lunch.
Wow, een keurige start van een mooie vakantie.
Buiten is het 26 graden. We blijven nog even binnen. Geen appelsap in de lounge hier gelukkig.

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012