Earth Hour en het lampje van de koelkast - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Earth Hour en het lampje van de koelkast - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Earth Hour en het lampje van de koelkast

Door: albertoosterom

Blijf op de hoogte en volg Albert

26 Maart 2011 | Maleisië, Kuantan

Zaterdag een dag niets.
Het zwembad aan het strand, zwemmen, schelpen zoeken, eten, drinken en vrolijk zijn.

Hoewel we inmiddels gewend zijn aan de hoofdoekjes van de overwegend Islamitische bevolking zijn we toch benieuwd hoe dit zich uit bij het zwembad.
Moslimpappas en moslimzonen springen zonder problemen het verkoelende nat in.


Voor de moslimmammas is het een ander verhaal. Met opgetrokken rok (tot halverwege de kuiten) is het hen toegestaan te pootje baden. De moslimmeisjes gaan soms met spijkerbroek en al in het water op de trappen zitten.
Twee meter verderop liggen prachtige meiden in bikini te zonnen. Hoe verschillend ook, alles leeft hier vreedzaam en respectvol naast elkaar.


Vanavond een uur van bezinnen. Dan is het Earth Hour. Een uur alle verlichting uit om stil te staan bij het de verslindende wereld. Het bewust bezig zijn met de beschikbare energie.
Vele duizenden steden in de hele wereld doen mee. Tot mijn eigen verbazing raakt het mij meer dan ik verwacht had.
Is het wel juist dat wij hier zijn? Al die energie van dat vliegtuig om ons hierheen te brengen. En wat te denken van al die flessen Franse wijn die ons vooruit gesneld zijn en hier voor ons moeten worden koud gehouden?

Its our responsibillity to stand up and take action to help save our planet. Eart hour asks only for one hour time to improve our planet

Uiteraard heeft het ook wel iets knus. Wijntje, volop kaarsen en een piano.
We hebben onze wijn tijdig besteld. Moet er niet aan denken dat door mijn schuld in dit donkere uur van bezinning het koelkastlampje gaat branden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 102661

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 15 Juli 2019

2019 De vierdaagse van Nijmegen (4e)

16 Februari 2019 - 06 Maart 2019

2019 Groeps rondreis Sri Lanka

18 Februari 2018 - 08 Maart 2018

2018 Camperreis Tuinenroute Zuid-Afrika

17 Juli 2017 - 21 Juli 2017

2017 De vierdaagse van Nijmegen (3e)

24 Januari 2016 - 10 Februari 2016

2016 Safari Kenia

21 Juli 2015 - 24 Juli 2015

2015 De vierdaagse van Nijmegen (2e)

25 Mei 2013 - 19 Juni 2013

2013 Bali en de kleine Sunda eilanden

12 Maart 2011 - 04 April 2011

2011 Oost en West Maleisie

13 Januari 2008 - 04 Februari 2008

2008 Tanzania en Zanzibar

15 December 2004 - 06 Januari 2005

2004 Zuid Afrika met camper

Landen bezocht: