Kut ambassade - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Kut ambassade - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Kut ambassade

Door: Albert Oosterom

Blijf op de hoogte en volg Albert

05 Oktober 2015 | Nederland, Scheveningen

In januari 18 dagen naar Kenia. Rondreis of safari, hoe je het maar noemen wilt. Wij met ons tweetjes, dochter met vriend en schoonzus met zoon maken het busje vol.
3 mannen, 3 vrouwen. 3 rijp, 3 onrijp. Mooi verdeeld.
Nu moet je voor Kenia een visum aanvragen en deze door de ambassade in je paspoort laten plakken. Besloten om in combinatie met een dagje Den Haag met alle 6 de paspoorten naar de Keniaanse ambassade aan de Nieuwe Parklaan af te reizen.

Hoewel we hadden gelezen dat we per 1 september de visa ook digitaal vanuit huis konden organiseren toch besloten langs de ambassade te gaan i.p.v. het inscannen van paspoorten en pasfoto's, het aanmaken van een account, het betalen met de creditcard om daarna het visum als PDF in de mail ook nog zelf uitgeprinten. Maal 6 dus. Nee dan maar een leuk dagje Hofstad en een bezoekje aan dat kleine stukje Keniaans grondgebied om na een bezoek aan Madurodam de paspoorten met de visumsticker weer op te halen.

'smorgens nog even op hun website gekeken. Ja hoor het stond er duidelijk de paspoorten die voor 11.30 gebracht werden konden na 14 uur worden opgehaald. De 6 x 40 euro die het kostte moest contant mee.

Om 10 uur belden we aan bij het gesloten hek van de ambassade. Na uitleg via de intercom waarvoor we kwamen ging de poort open. Binnen maakte een bitse medewerkster duidelijk dat visa alleen digitaal konden worden aangevraagd zodat we 5 minuten later gedesillusioneerd weer op Nederlands grondgebied stonden. Kut ambassade. Maak je website up-to-date.
Madurodam en de Pier waren wel leuk. En als je, met al dat contante geld op zak, op de Palacepromenade ook nog een Swarovski boutique aantreft dan moet het digitale visum nog maar even wachten..

• 16 Januari 2016 - 19:45

Marie:

spannend hoor

• 16 Januari 2016 - 20:54

Corien:

Een mooi begin.....alvast veel voorpret toegewenst groet corien hoogland

• 17 Januari 2016 - 11:44

Desiree:

Heel veel plezier!
    Kijk nu al uit naar je reisverslagen

• 17 Januari 2016 - 12:24

Krijn Van Halewijn:

Nou, geniet ervan "ouwe globetrotter". Wees niet brutaal tegen de nijlpaarden.

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012