Massage in de Maasai - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Massage in de Maasai - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Massage in de Maasai

Blijf op de hoogte en volg Albert

31 Januari 2016 | Kenia, Nakuru

De rit naar het Maasai Mara Game Reserve duurde ruim 6 uur waarbij we een gemiddelde snelheid van 35 km/u haalden. De weg voerde door dorpjes en landerijen, door graanvelden en savannes. Door de extreme regen die tot een week geleden het land teisterde was veel weggespoeld. Nu was de weg droog maar de kuilen waren gebleven. Soms waren halve bruggen weggespoeld. Gids Simon was in zijn element. Hij stuurde zijn Landcruiser langs maar ook door alle kuilen. Wij stuiterden op en neer en van links naar rechts. Soms reden we kilometers door de berm omdat daar minder kuilen waren dan op de weg. De wagen helde soms 30 graden naar links om plots via de andere berm 30 graden naar rechts te hellen. De drinkflesjes die rijkelijk voorradig waren in de auto bleven vol. Drinken was onmogelijk als je tanden je lief waren en gebruik van een verrekijker veroorzaakte bijkans een bril-haematoom. Als de 3-tons auto in een kuil zakte volgde ons lichaam ook maar pas op het moment dat de zitting alweer omhoog kwam. Dat de wervels van de twee post-menopausale vrouwen in het gezelschap niet ingezakt zijn mag een wonder heten
Maar wat hebben we genoten. Zoveel gezien van het echte Kenia langs de route. Van graanvelden waar GPS gestuurde dorsmachines zonder chauffeur 24 uur per dag hun werk verrichten tot bittere armoede in gammele huisjes bestaande uit een paar kromme planken die de nachtelijke koude nooit buiten kunnen houden.
Ons resort in het Massai Mara National Parc bleek alleen bereikbaar met een 4 wheel drive wagen. Welke idioot op deze locatie een lodge is begonnen moet weinig commercieel inzicht hebben gehad.
Na een snelle lunch snel terug de terreinwagen in voor onze eerst gamedrive in de Maasai Mara. Een reservaat ter grootte van de provincie Utrecht.

• 31 Januari 2016 - 18:31

Bertus En Lida:

Wat een avontuurlijke reis!!
    Nog heel veel plezier!

Groetjes Bertus en Lida.

• 31 Januari 2016 - 22:15

Krijn Van Halewijn:

Geen tocht voor watjes dat is duidelijk.
    Maar schitterend zal het ongetwijfeld zijn.
    Je beschrijft het allemaal boeiend, wanneer je gepensioneerd ben kun je
    een leuke aanvulling van je pensioen aanboren.
    Groetjes aan allemaal.

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012