Slurfen en tieten - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Slurfen en tieten - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Slurfen en tieten

Blijf op de hoogte en volg Albert

05 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Twee dagen aan de monding van de Storms rivier. Het grote raam van de camper staat slechts 20 meter van de golven die schuimend op de rotsen beuken. Toch is het bijna windstil en met 25 graden op de dag en 19 'snachts hebben we niets te klagen.
Daarna door naar Oudtshoorn. De stad die rijk geworden is door de struisvogels. Omdat bij deze reis nu eenmaal vooral olifanten horen onderweg bij het Knysna olifantenpark gestopt. Hier mag je de Dombo's voederen en aanraken. Als we door het gras wandelen zien ze ons al aankomen met ons emmertje kool, wortels en fruit. 'Ze ruiken angst', zegt de verzorger nog. Daarom wordt echtgenote bijna aangerand door twee slurfen tegelijk en is de emmer binnen een paar seconden leeg.
Door naar de hoofdstad van de struise dames. Een bezoek aan zo'n loopvogel ranche slaan we over. Al eens eerder gedaan in Curaçao. Wel de indrukwekkende Cango grotten bezocht.
We verbazen ons al de hele vakantie over waar jonge ouders hun baby's en peuters overal mee naartoe slepen, 'want de kinderen moeten zich maar aanpassen'.
Helaas doen die kleintjes dat nooit. Dus wij horen ze janken in het vliegtuig, op de camping en natuurlijk in de grotten. De gids is bijna niet te verstaan. De ouders zelf zien nauwelijks iets van de mooi uitgelichte stalagmieten en tieten omdat ze hun kroost moeten troosten in de donkere grotten . Hebben ze nu een fijne vakantie?
In een soort Afrikaanse dierentuin zien we cheeta's en krokodillen. Prachtige foto's levert dit op. De echte helden onder het publiek worden in een kooi in de krokodillenvijver afgezonken. Ieder zijn meug.
Morgen rijden we de wijnroute. Komt goed uit. De 5 literzak witte wijn is opgegaan vanavond.
Even verderop staat een Duits gezin met 4 kinderen onder de 7 jaar. Twee nog in de luiers. Aan hun camper hangen 3 waslijnen.
Ach, een gehavende bumper of een verdwenen airco is wat, maar het kan dus nog veel erger.

Albert

Op deze site beschrijf ik hoe ik onze vakanties beleef. De voorbereiding, de reis maar vooral wat mij opvalt rondom mij. Geen verslag van minuut tot minuut wat we gedaan of gegeten hebben dus. Lees ook de verslagen van eerdere vakanties er maar op na. Vanuit Tanzania werd de site nog gevuld met SMSjes. Dat dwong mij om zo compact mogelijk te formuleren. Vanuit Maleisië kon ik frequent een computer in een hoekje van een hotel gebruiken en tijdens onze reis naar de Indonesische Sunda eilanden beschikte ik over een tablet waar ik elke dag op elk moment in kan schrijven. Het uploaden kon dan later zodra er WiFi verbinding was. Met de vierdaagse kon ik mijn smartphone gebruiken met alle luxe van 24/7 internet en een geintegreerd fototoestel.

Actief sinds 27 Juni 2012