Ben na deze rondreis aan vakantie toe - Reisverslag uit Ahungalla, Sri Lanka van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu Ben na deze rondreis aan vakantie toe - Reisverslag uit Ahungalla, Sri Lanka van Albert Oosterom - WaarBenJij.nu

Ben na deze rondreis aan vakantie toe

Blijf op de hoogte en volg Albert

04 Maart 2019 | Sri Lanka, Ahungalla

Op voorhand zagen we op tegen een groepsreis om de groep. Maar de groep viel mee. Geen ergernissen waar we ons niet aan konden onttrekken en geen vertrekvertraging omdat reisgenoten te laat kwamen opdagen.

Op de site van Kras was de afgelopen maanden het oplopen van het aantal deelnemers te volgen. De teller leek te blijven staan op 24. Maar bij aankomst in Colombo bleken we met maar liefst 29 het eiland rond te moeten.

De bus was comfortabel maar had weinig vermogen waardoor de reistijd telkens wat langer was dan gepland.

De dagen waren lang, de nachten kort. Om 7 uur koffers op de gang en gezamenlijk ontbijten. Om 8 uur vertrek en uiteindelijk vaak pas eind van de middag bij het volgend hotel om na het douchen weer meteen door te moeten naar de derde lange eettafel van die dag. Na het diner bijtijds naar bed want om 5.50 uur liep de wekker weer af.
Er waren dagen dat we rond 14 uur nog geen 1100 stappen hadden gelopen. Gerekend vanaf het moment van opstaan tot de lunch. Op de Henri Dunant maken ze meer meters volgens mij.

De groep varieerde van 50 tot 80 jaar.
Gezegd moet worden dat de 80 jarige dame vaak voorop liep en op de juiste momenten Oost-Indisch doof was. Als een slecht engels sprekende tempel- of ruïnegids de koppen telde waren er vaak maar 28 en liep zij parmantig, met paraplu tegen de hete zon, al 100 meter voor de groep uit. En bij het eten bestelde ze altijd een 'large beer'. Zo wil ik ook oud worden.

Van mijn planning om dagelijks een blogje te schrijven kwam niets. Geen tijd voor. Aanvankelijk gaf dat onrust maar na een paar dagen berust je hierin. Een stukje typen in de bus was zinloos door het hobbelen
800 jaal pool r grlgr f catchy p.
Zinloos dus.

We hebben heel veel Stupa's gezien en heel veel curry gegeten.
Het land is doordrenkt van isme.
Hinduisme, Boeddhisme, Islamisme, Katholisisme en straks onderweg naar het vliegtuig nog de Nederlands-Hervormde kerk in Colombo. Protestantisme dus.

Tot slot een 5 sterrenhotel voor de laatste dagen. De dagen begonnen met champagne en eindigden met cocktails.

Al met al hebben we het met zijn drieën heel gezellig gehad. Eigenlijk was met de reis niets mis als je tenminste van cultuur en veel curry houdt.
Van de rondreis geleerd dat een reis met meer natuur, meer vrije tijd en meer zelfstandigheid meer ons ding is.

Halverwege de reis nog wel even tijd gevonden om mij op te geven voor mijn volgende groepsreis op 16 juli. De groep is welliswaar wel wat groter, zo'n vijfenveertigduizend deelnemers om precies te zijn maar ik kan dan wel mijn eigen tempo bepalen. Dan wat makkelijker tijd creëren om mijn blogjes te schrijven.
4x40 km wandelen. Dat is pas vakantie.

• 05 Maart 2019 - 02:04

Akkie:

Toch weer genoten van je verhalen.
    Tot ziens op het werk.

• 05 Maart 2019 - 04:28

Desiree:

Leuk geschreven! Goede reis terug!
    Groetjes Desiree

• 05 Maart 2019 - 18:23

Carla:

Super leuk geschreven Albert..ik heb me rot gelachen! Goede terugreis!!

• 06 Maart 2019 - 11:55

Krijn:

Bedankt voor je verslag, leuk om te lezen en goede reis naar huis